Sökare

lördag 10 januari 2015

Tacofredag, del 2

Den vegetariska färsen jag lagade igår var lättlagad och jag ändrade pyttelite på receptet, men inte så mycket. Originalreceptet hittar ni HÄR.

JAG gjorde så här:
2 dl röda linser kokade jag på svag värme med 3,5 dl vatten under lock. När vattnet var borta öste jag i spiskummin, svartpeppar, chilipeppar, stark paprikapulver, oregano, salt, några droppar soja och tre vitlöksklyftor samt 390 g krossade tomater(det stod mer i receptet men jag rekommenderar inte det).
Det kokade upp och jag smakade av. Smakade nästan ingenting så jag öste i mer kryddor. När maken kom hem öste han på några burkar till, och då började det smaka tacos.

Resultatet blev bra, GOTT dock lite såsigare än vanlig tacofärs. Förlåt att jag glömde fota!

Till detta gjorde jag en guacamole (som blev supergo om jag får säga det själv).
3 avokado, 3 vitlöksklyftor, lite salt å peppar, cayennepeppar, tabasco och några droppar limejuice. Mixade detta med ungefär 1 dl gräddfil. 

Hittade även recept på både tortillabröd samt nachochips, men några gräns har även jag...





Inga kommentarer: