Sökare

måndag 16 februari 2015

Att välja hatet (återvinner ett gammalt blogginlägg)


Delar ett blogginlägg från den gamla bloggen. Lika aktuell nu som då!

tisdag, december 10, 2013

Att välja hatet

Att välja att hata! Hata det som är annorlunda, hata det vi inte förstår eller hata de som hatar. Det blir en ond mörk cirkel som snart kommer vara mycket svår att ta sig ur. Vi måste göra något nu.

De flesta normalkorkade människor som jag tycker att livet går ut på att ha roligt, få må bra och veta att ens nära och kära har det bra. Många av oss har också en önskan om att se ett samhälle som utvecklas och förbättras, eller hur?

Jag förstår inte varför man under sitt korta liv här på jorden ägnar så mycket tid åt att hata. Att lägga ner tid och kraft på att kränka människor, förbjuda det som är "annorlunda" och sprida ett hat!
Vad är det som händer i människorna? Är det rädsla? Hur kan vi tillåta oss själva att mata oss med sånt här? Du sprider inte bara skräck och obehag i din närhet, du förgör dig själv. Anna Skipper säger att "du är vad du äter", det är sant. Det du matar din själ och tankar med sprider sig i dig, det blir en del av dig för att slutligen ta över. Vill du det, vill du vara en människa som är så full av hat att det inte längre finns plats för kärlek?

Ta vara på din korta tid här på jorden. Krama om dina nära, låt kärleken vinna. Kom ihåg, det är inte "de" som är annorlunda.

Vi alla är annorlunda, vi är unika, och det är något bra!


bildadress




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Why fit in
when you
were born to
stand out?

"dr seuss"
Min bilder

Jag är en Åsa i Örebro som kokar mitt kaffet medan livet händer och vänder...

Vägrar passa in i världen som blivit fyrkantig. Tror på ett liv utanför ramarna!
Försöker se det unika hos en människa även om jag själv har stunder av trångsynthet.

Skriver på en bok. Mål 1 är att den ska bli klar, mål 2 är att den ska bli utgiven! Ser skrivandet som min huvudsakliga syssla, jobben jag tar där emellan är för att hålla ekonomin flytande. 

Bor i Örebro med min familj, dricker kaffe, läser böcker och njuter av livet!



Följ mitt liv på sociala medier och bloggen
Blogg antifyrkant
Twitter @asasaaksjarvi
Instagram thesnusmumrik
google plus

Bloglovin

Follow on Bloglovin

Google+ Followers

Translate

Inga kommentarer: