Sökare

måndag 8 december 2014

anti-stress

Jag fungerar inte under stress, alls. Om jag inte har koll på vad jag ska göra eller om något går fel låser sig allt och ingenting blir gjort.

Att vara "arbetslös" som det heter betyder att man har massor olika jobb att hålla koll på. I mitt fall tre arbetsgivare som kräver papper. Jag pusslar med tider och skickar in mina papper, planerar och försöker få det att rulla samtidigt som jag försöker hitta luckor när jag ska kunna skriva. Från slutet av november har jag inte lyckats pränta ner mer än två, tre rader till boken.

Någonstans i denna stressade värld är det meningen att jag ska hinna med att komma igång med träningen också. Jag funderar på att ge upp, bara skita i träningen och bli rejält fet!


I morse ringde jag tandläkaren för att boka av en missad tid. I min förvirring och lust att avsluta samtalet fort bokade jag istället in mig på en tid på onsdag morgon, när jag tänkt åka till Uppsala. Bävar inför att ringa igen imorgon och boka om. Denna gång ska jag försöka boka AV. Hade ju egentligen tänkt byta tandläkaren, men kanske nästa år. Jag hinner inte nu...

Hm... just ja, jul snart va?

Jag är glad att jag inte längre pluggar, för där var stressen beständig. Denna stress är förhoppningsvis tillfällig. Klockan är snart tio på kvällen och jag hade tänkt gå och lägga mig för en och en halv timme sen!!! Imorgon ska jag hinna med att jobba innan jobbet. Har även bokat in mig på ett spinningspass på kvällen, men först måste jag boka av julbordet som jag inte ens har lust eller ork att gå på... Och, just ja...

Kan jag få lägga mig ner på golvet och grina en stund nu eller?






Inga kommentarer: