Sökare

fredag 26 december 2014

Annandag jul

Orättvisor i juletid!

I natt vände sig magen ut och in och eftersom vi bor i vårt kära sommartorp låg jag kvar under täcket så länge som möjligt. Jag hade tre värmekällor i sängen; maken, katten och hunden. Jag ville ogärna lämna detta men när jag kände att hela magen krängde sprang jag ut över vår frosttäckta gräsmatta och lämnade ifrån mig julmaten bredvid soptunnan.

Maken har fått åka fram å tillbaka med ved, blåbärssoppa och sympatier. Jag har sovit och mår bra nu men får ändå sitta i  karatän ensam i sommartorpet med endast katten som sällskap då detta smittar och jag inte vill ha på mitt samvete att smitta hela makens familj som i detta nu sitter och har en trevlig julmiddag, utan mig!

Men... inge ont som inte har något gott med sig. Jag har massor tid att läsa och skapa kontakt med  katten

God jul

Inga kommentarer: