Sökare

måndag 17 november 2014

Missa buss. Missa tid

Jag var trött i morse. Gick och la mig för sent,  låg kvar i sängen för länge.
Åt frukost och läste tidning och fick plötsligt bråttom.
Trampade om några cykelsniglar, jobbade med musklerna i benen.
Men ändå...
När jag kom fram var det folktomt i busskuren.
Sitter nu och inväntar nästa buss, ska snart ringa jobbet och meddela att jag börjar 40 minuter senare än vad som var bestämt.
Att missa en buss,  att missa tid.
Handlar det inte om att tiden bara används till något annat än vad som var planerat?
Igår kväll använde jag tiden att umgås med vänner vilket gjorde att jag inte la mig "i tid". Jag använde tiden till att umgås.
I morse använde jag tiden till att snooza.
Åt frukost.
Missade bussen.
Istället för att sitta på en buss nu sitter jag i en tom  busskur, dricker kaffe jag egentligen inte hade råd med.
Bloggar och delar med mig av min morgonfilosofi.
Det handlar inte om att vi förlorar tid.
Utan om vad vi gör med den...
Konsekvenserna av detta är tyvärr att någon annan på jobbet får ta mitt ansvar som morgonrastvärd.
Men jag stjäl inte dennes tid,  jag ger den bara ett annat innehåll.
Hoppas den personen ser det så...

Inga kommentarer: