Sökare

tisdag 16 september 2014

Mina 3 listor


Jag kan utan problem räkna upp minst hundra saker på rad som jag är fullkomligt värdelös på. Ge mig lite mer tid så kan jag räkna upp hundra till som jag klarar av men som jag vet att många klarar av att göra så mycket bättre.

Nej, detta är ingen gråtblogg, inte heller söker jag er sympati. Det jag skrev ovan är fakta.

Det finns en tredje lista också, där jag spaltar upp saker som jag är riktigt bra på!

Den första listan, den jag rabblar för mig själv under de svartaste dagarna, den förtjänar inte min tid! Om det mot förmodan finns något på den listan som jag skulle vilja vara mindre värdelös på, ja då får jag väl försöka slita. Men inse fakta, jag kommer nog vara för lat för att orka kämpa i motvind. Varför lägga all världens energi på saker som andra, som har fallenhet för det, kan få göra istället?

Den andra listan, där måste jag jobba med mig själv. Acceptera att det är ok att bara vara ok. Förstår ni hur jag menar?  Om jag löser det, resultatet blir godkänt kan jag då inte bara vara nöjd med det ÄVEN om det finns de som klarar av det bättre?


Den tredje listan, det är den som ger mig energi och självförtroende. Den tredje listan är den som visar mig min uppgift på jorden. Den sista listan gör mig Glad och den ger mig mening!



Om ni också har såna här listor vill jag ge er ett råd (som jag själv försöker följa);

SKIT FULLKOMLIGT i den första listan, om det inte är något på den listan som du behöver för din överlevnads skull, men lägg då inte mer energi på det än att peta ner det till lista två.

ACCEPTERA lista två! Man måste faktiskt inte vara bäst på allt, det räcker att bara vara ok.

FOKUSERA  på lista nummer tre. Det är där du hämtar din styrka och glädje!














Inga kommentarer: